Geplaatst op
Als je een product op de markt wilt brengen, dan moet je goed nadenken over de marketing. Een onderdeel dat daarbij zeker belangrijk is, is de verpakking van je product. Dit is wat de consument het eerste ziet, hem zal blijven en helpen herinneren aan de mate van kwaliteit van je product. Hoe maak je de perfecte eerste indruk? In dit blog brengen we je 4 tips voor je verpakken van jouw producten!
1. Doe je research
Allereerst is het belangrijk dat je precies weet aan wie je je product gaat verkopen. Als je dit weet, kun je hier je verpakking ook op afstemmen. En dan niet alleen de uitstraling van je verpakking, maar je hele verpakking! Zelfs de vorm en het materiaal kun je afstemmen op je doelgroep. Begin dus met het in kaart brengen van je doelgroep en wees daarbij zo specifiek mogelijk.
2. Milieuvriendelijkheid
Een milieuvriendelijke verpakking wordt steeds belangrijker. Niet alleen voor onze planeet, maar ook voor je doelgroep. Consumenten hechten steeds meer waarde aan de duurzaamheid van hun product, verpakking en het proces dat daarbij hoort. Probeer plastic zo veel mogelijk te vermijden. Paperfoam.com heeft eco-friendly verpakkingen die gemaakt zijn van biologisch afbreekbaar papier. Dit materiaal is 100% composteerbaar en daarmee zeer milieuvriendelijk.
3. Ontwerp
Naast het materiaal van je verpakking is het ontwerp ook een punt van aandacht. Ook hier moet je verder denken. Komt je product in een winkel te liggen, of ga je het product verkopen via een webshop? Je product moet natuurlijk opvallen en de aandacht trekken van de consument. Als je product op een webshop staat, dan moet er meer informatie staan op je etiket of verpakking. De consument kan het product namelijk niet oppakken om eens goed te bekijken. De informatie moet duidelijk en to the point zijn. Daarnaast moet er voldoende gebruiksinformatie bijgesloten zijn zodat het thuis duidelijk is hoe het product gebruikt kan worden.
4. Consistentie
Een van de belangrijkste dingen voor je verpakking is consistentie. Je verpakking moet aansluiten op je logo en je huisstijl. Dit zorgt voor een vorm van herkenning en vertrouwen in je product en merk.