Je hebt een product of dienst gevonden om te verkopen, super! Je bent al goed op weg maar je bent er nog niet, want nu moet je naar buiten gaan en mensen erover vertellen. Vóór social media bestond, betekende het promoten van je bedrijf dat je een fortuin moest uitgeven aan reclame. Dat is niet meer zo. Dankzij nieuwe technologie zijn er een heleboel manieren waarop je een klein, begin het bedrijf kan promoten. In deze blog vertellen we een paar van die manieren.

Creëer een merk en logo 

Laat je niet misleiden hoe simpel deze eerste tip kan lijken. Een grote naamsbekendheid is je uiteindelijke doel. Je bedrijf moet er geloofwaardig uitzien en anderen overtuigen. Vanaf het begin moet je een merk creëren waarop je kunt voortbouwen. Begin met het inventariseren van de persoonlijkheid en waarde van jouw bedrijf. Dan kun je gaan nadenken over het visuele merk. Vervolgens kun je je logo op veel verschillende plekken laten terugkomen: op social media, in het bedrijfspand en je kunt zelfs shirts bedrukken voor evenementen.

Call-to-actions

Worden elke dag overspoeld met e-mails: op het werk, thuis en onderweg. Hoe ga je jouw mails onderscheiden van de 100 anderen die jouw klanten krijgen? Uiteindelijk wil je dat je klanten na het lezen van de e-mail jouw website bezoeken. Er is geen betere manier om dit te doen met een grote, heldere call-to-action knop. 

Reclame

Maximaliseer de naamsbekendheid door persberichten en advertenties naar kranten en tijdschriften te sturen. Als je net begint, heeft de lokale krant misschien wel een plekje voor je in de krant. Advertenties kunnen duur zijn, maar het is een uitgave die waarschijnlijk dik wordt terugverdiend. De beste manier om je inkomsten te verhogen is door je klantenbestand te vergroten, wat simpelweg betekent dat je meer mensen bereikt.