Tegenwoordig zijn steeds meer zaken digitaal. Zeker aangezien men veel thuis is gaan werken sinds het begin van de coronacrisis, zie je dat men vaker en meer online aankopen doet. Deze trend is al een tijd geleden ingezet, maar is in een stroomversnelling geraakt sinds de afgelopen maanden. Er zijn echter nog steeds bepaalde digitale marketingmiddelen die ingezet kunnen worden in de fysieke wereld, ook wel de niet-virtuele omgeving genoemd. In deze blog geven we je een aantal interessante voorbeelden van de verschillende combinaties tussen online en offline marketing.

QR-codes op kartonnen displays

Bijna elke winkel heeft wel een website waarop ze de diverse acties en aanbiedingen promoten. Als je ook wil dat mensen dezelfde campagne en acties hebben in de winkel, dan kun je diverse kartonnen displays op maat laten maken. Als je deze wilt koppelen aan een kortingscode, dan kun je een QR-code op de kartonnen display laten drukken waarbij bezoekers, bij het scannen ervan een unieke kortingscode krijgen. Deze inschrijving zou je ook gelijk kunnen koppelen aan een inschrijving voor de nieuwsbrief, dat zorgt weer gelijk voor een uitbreiding van je mailinglijst – iets dat vandaag de dag steeds belangrijker wordt.

Tablets

Een fysieke winkel heeft vaak te maken met bepaalde kostenposten die een webshop niet heeft. Eén daarvan is dat als je 10 personeelsleden hebt, je maximaal 10 bezoekers van je winkel kunt bedienen. Een website daarentegen kan honderden bezoekers tegelijkertijd bedienen, zonder enig probleem! Als je een product verkoopt waar een klant doorgaans veel vragen over heeft, bijvoorbeeld wanneer er in een elektronicawinkel gekozen moet worden tussen twee wasmachines, dan kan een tablet met een vergelijkingswebsite hier de klant goed mee helpen. Dat scheelt weer een personeelslid wat een klant te woord staat zonder dat dit noodzakelijk is.

Andere marketingmiddelen

Er zijn natuurlijk nog veel meer soorten marketingmiddelen die je kunt inzetten, maar bovenstaande zijn enorme aanraders omdat ze zichzelf bewezen hebben als eyecatchers, maar ook om klanten zo goed mogelijk te kunnen helpen bij hun bezoek aan je winkel!