Geplaatst op
Sommige bedrijven groeien in een aantal jaren tijd erg hard. Van 5 tot 80 werknemers in een paar jaar tijd, er zijn voorbeelden genoeg. Bij zo’n groot aantal werknemers gaat er veel tijd zitten in het bijhouden van alle administratie, zoals verlof, salaris en andere administratieve werkzaamheden. Het kan daardoor erg voordelig zijn om bepaalde administratie zaken te outsourcen. In deze blog gaan we in op de voordelen van het outsourcen van de salarisadministratie.
Outsourcing salarisadministratie
Door de salarisadministratie te outsourcen, geef je veel werkzaamheden uit handen. Over het algemeen bestaat de outsourcing van de administratie van salarissen uit de volgende onderdelen:
- Digitale salarisstrook en jaaropgave
- Digitaal dossier van medewerkers
- Digitale verwerking van mutaties: instroom, doorstroom, uitstroom en declaraties
- Declaraties via mobiele app
- Pensioenadministratie
- Ziekteadministratie
- Overzicht van de werkgeverslasten
Voordelen outsourcen salarisadministratie
In zijn totaliteit zijn het een behoorlijk aantal werkzaamheden die je als werkgever uit handen geeft bij de outsourcing van de salarisadministratie. Dit scheelt je als werkgever allereerst veel tijd. Intern hoeven geen medewerkers deze taken op zich te nemen en deze medewerkers kunnen zich nu richten op andere taken binnen de organisatie. Daarnaast heeft het outsourcen van de salarisadministratie voor een werkgever de volgende voordelen:
- Volledige ontzorgd op het gebied van salarisadministratie
- Kwaliteit en continuïteit van de administratie worden gewaarborgd
- Vast aanspreekpunt extern met veel kennis en ervaring
- Software en onderhoud van de outsource partij
- 24/7 online toegang tot en inzicht in de salarisadministratie
Het uit handen geven van de salarisadministratie biedt een werkgever dus veel voordelen. Ben je als werkgever geïnteresseerd in het outsourcen van de salarisadministratie? Er zijn bedrijven zoals a/s WORKS die de salarisadministratie voor je uit handen kunnen nemen. Dit soort bedrijven geven ook workshops over het voeren van de administratie. Zo biedt a/s WORKS de workshop Werkkostenregeling (WKR) aan, toegepast in AFAS Profit Insite.
Gerelateerde berichten
Tips bij het vinden van een baan in de ICT
Heb jij net een opleiding afgerond binnen de ICT, dan is het natuurlijk van belang om zo snel mogelijk aan het werk te gaan. Alleen in de praktijk is...